23/9/13

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΩΝ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΙ

Στην κοινή συνάντηση των τεσσάρων συλλόγων έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ αποτυπώθηκαν οι κοινές αγωνίες για τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικότερα στα ΤΕΙ.
Η νέα ακαδημαϊκή χρονιά ξεκινάει με τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με σοβαρότατα προβλήματα στη φοιτητική μέριμνα, που οδηγεί χιλιάδες φοιτητές σε διακοπή σπουδών, με παραπέρα μειώσεις στην κρατική χρηματοδότηση τους, με μειώσεις (απολύσεις – διαθεσιμότητες) διοικητικών υπαλλήλων, αλλά και με την προσπάθεια παραπέρα εφαρμογής του νόμου 4009/11 που θα βαθαίνει την επιχειρηματική λειτουργία του πανεπιστημίου.

ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
1.            Μειώθηκε το Έκτακτο Εκπαιδευτικό Προσωπικό άνω του 80% σε σχέση με το 2009, χωρίς την αντίστοιχη αύξηση του Μόνιμου Εκπαιδευτικού προσωπικού, όπου εξαιτίας συνταξιοδοτήσεων παρατηρήθηκε μείωση. Σημειώνεται ότι εκκρεμεί ο διορισμός άνω των 100 εκλεγμένων μελών Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
2.            Την ίδια χρονική περίοδο η κατάσταση επιδεινώθηκε περαιτέρω από τη μονή εισαγωγή φοιτητών (χωρίς την απαιτούμενη προσαρμογή σε υλικοτεχνική υποδομή), κάτι που αύξησε δραματικά τον αριθμό των φοιτητών ανά εκπαιδευτικό, την πιθανότητα ατυχήματος στο εργαστήριο, καθώς και τις λίστες αναμονής για την παρακολούθηση εργαστηριακών μαθημάτων. Αναπόφευκτο αποτέλεσμα του τελευταίου θα είναι η αύξηση του χρόνου απόκτησης πτυχίου.
3.            Παράλληλα, τα προγράμματα σπουδών πετσοκόβονται στο βωμό της μείωσης του κόστους λειτουργίας των ΤΕΙ. Για παράδειγμα, καταργούνται ή συγχωνεύονται μαθήματα, εργαστηριακά μαθήματα μετατρέπονται σε θεωρητικά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα νέα προγράμματα σπουδών να μην ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της επιστήμης και της τεχνολογίας.
4.            Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η παραπέρα απαξίωση του έκτακτου εκπαιδευτικού με την εισαγωγή του θεσμού του «Πανεπιστημιακού Υποτρόφου», χωρίς σαφώς καθορισμένα εργασιακά δικαιώματα και υποχρεώσεις όταν το νέο ακαδημαϊκό έτος ξεκινάει σε μόλις μια εβδομάδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το κόστος των Πανεπιστημιακών Υποτρόφων (όπως και της σίτισης και στέγασης των φοιτητών) θα βαρύνει τον ισχνό προϋπολογισμό των ΤΕΙ, χωρίς να προβλέπεται κανένα νέο κονδύλι από το Υπουργείο, το οποίο νίπτει τας χείρας του μεταθέτοντας το πρόβλημα στα ΤΕΙ, λες και αυτά είναι εταιρίες παροχής υπηρεσιών.

Όλα αυτά θα επιφέρουν την αλλαγή του τεχνολογικού χαρακτήρα των ΤΕΙ και την παράδοση του ποιο ελκυστικού, από πλευράς κερδών, τμήματός του στην ιδιωτική εκπαίδευση. Έτσι, η δημόσια ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση μετατρέπεται σε αμφίβολης ποιότητας εμπόρευμα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
1.      Τον άμεσο διορισμό όλων των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ/ΕΠ,
2.      Την άμεση προκήρυξη όλων των απαραίτητων θέσεων ΔΕΠ/ΕΠ στα ΑΕΙ,
3.      Καμία αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών για να λειτουργήσουν αυτά με βάση το υπάρχον προσωπικό,
4.      Κάλυψη όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό με την χορήγηση των απαραίτητων πιστώσεων για εκτάκτους (σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια), χωρίς καμία παραπέρα υποβάθμιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων
5.      Όχι στις διαθεσιμότητες/απολύσεις εργαζομένων. Μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους.

ΚΑΛΟΥΜΕ:
§                     Τους συναδέρφους σε όλα τα ΤΕΙ της χώρας να ενεργοποιήσουν ουσιαστικά τους συλλόγους τους στην κατεύθυνση αγωνιστικών παρεμβάσεων.
§                     Σε πανελλαδική συνάντηση όλων των Συλλόγων Εκτάκτων στις 11 Οκτωβρίου στην Αθήνα με στόχο την επαναλειτουργία της Ομοσπονδίας μας, αλλά και την παρέμβασή μας στο συνέδριο της Ομοσπονδίας του Μόνιμου Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
§                     Στα συλλαλητήρια ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, στις 5 Οκτωβρίου.


ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΕΙ
ΑΘΗΝΩΝ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

19/9/13

Ο Σύλλογος Έκτακτου Εκπαιδευτικού προσωπικού του Α-ΤΕΙΘ


Καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα προχθές το βράδυ στο Κερατσίνι, καθώς και την επίθεση σε ομάδα μελών του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, πριν λίγες μέρες στο Πέραμα, που μόνο συμπτωματικά δεν είχε θύματα.

Οι επιθέσεις δεν ήταν τυχαία ή τυφλά χτυπήματα κάποιων κοινών εγκληματιών. Και στις δύο περιπτώσεις θύτες ήταν μέλη ή παρατρεχάμενοι της Χρυσής Αυγής. Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με εγκλήματα που είχαν πολιτικά ελατήρια.

Να μην αφήσουμε τους φασίστες να ξανασηκώσουν το χέρι τους σε συμπολίτες μας. Να τους κλείσουμε ξανά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας από το οποίο τους έβγαλαν οι οικονομικές και πολιτικές συγκυρίες.

Μην αφήσεις το φόβο να κυριαρχήσει!
Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι μπορούμε να φράξουμε το δρόμο στη φασιστική βία!

9/9/13

Κάλεσμα προς τους φοιτητές/φοιτήτριες του Α-ΤΕΙΘ από το Σύλλογο των Εκτάκτων Καθηγητών


Φίλοι φοιτητές, φοιτήτριες του ΤΕΙ

Οι περσινές κινητοποιήσεις για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και τα θετικά τους αποτελέσματα μας έδειξαν ότι:

Οι αγώνες όταν είναι μαζικοί και οργανωμένοι μπορούν να έχουν αποτελέσματα

Από την άλλη, κυβέρνηση και Ευρωπαϊκή Ένωση θα προσπαθήσουν να εφαρμόσουν τις αποφάσεις τους, που στοχεύουν στη λειτουργία των ΑΕΙ με κριτήρια «αγοράς», δηλαδή που θέλουν την υποβάθμιση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης για φθηνούς καταρτισμένους εργάτες και όχι ειδικευμένους επιστήμονες με στέρεες γνώσεις.
Σε αυτά τα πλαίσια εντάσσεται και η υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων, η οποία εκφράζεται με το πέρασμα στον, έτσι και αλλιώς μειωμένο, προϋπολογισμό των ΑΕΙ των κονδυλίων για σίτιση και στέγαση των φοιτητών, καθώς και το αντίστοιχο κονδύλι για τους Έκτακτους Καθηγητές. Σε όλα αυτά αν προστεθούν και οι διαθεσιμότητες/απολύσεις των διοικητικών υπαλλήλων, το τοπίο για τα ιδρύματα γίνεται ακόμη πιο θολό για το πώς θα καταφέρουν να λειτουργήσουν τα Τμήματα. Θα το έχετε διαπιστώσει και εσείς με τις μέχρι τώρα καταργήσεις/συγχωνεύσεις μαθημάτων, με την αύξηση του αριθμού των φοιτητών που μένουν εκτός παρακολούθησης εργαστηρίων κ.ο.κ. Δυστυχώς, η κατάσταση δείχνει ότι τέτοια φαινόμενα θα επιδεινωθούν.
Σας καλούμε να παλέψουμε οργανωμένα και μαζικά για να μην περάσουν:
1.      Οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών για λόγους που σχετίζονται με τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε Ιδρύματος, επιτρέποντας τη διαφοροποίηση των Πτυχίων,
2.      Να προσληφθεί όλο το απαραίτητο Έκτακτο Εκπαιδευτικό Προσωπικό,
3.      Να σταματήσει το βάρβαρο μέτρο των διαθεσιμοτήτων/απολύσεων του διοικητικού προσωπικού,
4.      Αύξηση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ

Κανένας φοιτητής να μη σταματήσει τις σπουδές του για οικονομικούς λόγους!

Μην ξεχνάμε ότι

Οι αγώνες  του λαϊκού κινήματος κόντρα στις αποφάσεις των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν επέτρεψαν την εισαγωγή διδάκτρων στα ΑΕΙ.


5/9/13

ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΙ

Το Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου, στις 18:00
διαδηλώνουμε την αντίθεσή μας
στην κατάργηση των Εκτάκτων Εκπαιδευτικών,
διαδηλώνουμε την αντίθεσή μας
στην απαξίωση της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης,
διαδηλώνουμε ενάντια στην απάνθρωπη πολιτική
κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής ένωσης.

Στην πλατεία Αριστοτέλους


. . . και για να μη χαθούμε,
θα συναντηθούμε μπροστά στην είσοδο του Electra Pallas

2/9/13

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Καλούμε τους συναδέρφους σε Γενική Συνέλευση
την Πέμπτη 5/9 11:00 στη Λογιστική (ΣΔΟ)

με κύρια θέματα
τις εξελίξεις στον κλάδο μας, μετά τις δραστικές περικοπές στον αριθμό των εκτάκτων που θα διδάξουν φέτος,
καθώς και στην αναμενόμενη προκήρυξη θέσεων «Πανεπιστημιακών Υποτρόφων»


Να είμαστε όλοι εκεί!

17/7/13

Κοινή Ανακοίνωση των Συλλόγων
Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ
Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Καρδίτσας

ΝΑ ΔΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΑ ΤΕΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Χωρίς καμία έκπληξη πληροφορούμαστε ότι το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται να διαθέσει πιστώσεις για 170 Εκτάκτους ΤΕΙ και ΠΔ 407/80 σε πανελλαδικό επίπεδο. Ένας αριθμός που ξεπερνάει τα όρια κοροϊδίας και ασέβειας προς τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, όταν είναι γνωστό πως οι ανάγκες λόγω των συνταξιοδοτήσεων και του μη διορισμού μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού αυξάνονται συνεχώς.
Η μείωση των Τμημάτων με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ σε καμία περίπτωση, επίσης, δεν εξηγεί τη συγκεκριμένη μείωση.

Τι πράγματι συμβαίνει;
Η συγκεκριμένη απόφαση του Υπουργείου εντάσσεται στα πλαίσια υλοποίησης του νόμου 4009/11, του σχεδίου ΑΘΗΝΑ και τελικά της εφαρμογής όλων εκείνων των αποφάσεων που οδηγούν με σταθερά βήματα την Ανώτατη Εκπαίδευση σε συρρίκνωση και σε λειτουργία με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, τη μετατροπή της δηλαδή σε επιχείρηση.
Η μείωση του προσωπικού θα συμβάλει:
1.      στη δρομολογημένη συγχώνευση Τμημάτων ή και κατάργηση άλλων,
2.      στην αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, δημιουργώντας πολλά επίπεδα σπουδών ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε Τμήματος (χρηματοδότηση από επιχειρήσεις, επάρκεια σε εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, επάρκεια σε υλικοτεχνική υποδομή),
3.      στην περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων του Εκπαιδευτικού Προσωπικού, με την εισαγωγή και νέων μορφών ελαστικής εργασίας (πανεπιστημιακοί υπότροφοι χωρίς εργασιακά δικαιώματα -ήδη προκηρύχθηκαν τέτοιες θέσεις στο ΤΕΙ Πειραιά!-, απλήρωτη εργασία κ.α.).

Η πολιτική της κυβέρνησης δεν πηγάζει από τα μνημόνια, στηρίζεται σε αποφάσεις που έχουν παρθεί από την ΕΕ από το 1998 ακόμη στη Μπολόνια και σήμερα, στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να εφαρμοστούν στο σύνολό τους.

Οι αγώνες του φοιτητικού και εργατικού κινήματος δυσκόλεψαν την εφαρμογή τους μέχρι σήμερα. Έχουμε υποχρέωση να συνεχίσουμε σε αυτή την κατεύθυνση. Τα προβλήματα, που είναι υπαρκτά και έβαζαν έτσι και αλλιώς εμπόδια στις σπουδές των φοιτητών, αλλά και στη παραπέρα επαγγελματική τους αποκατάσταση, μπορούν να λυθούν με αλλαγές στα πλαίσια της Ανώτατης Εκπαίδευσης, μέσα όμως από την προοπτική της συνολικής ανατροπής.

Οι Σύλλογοι μας απευθύνουν κάλεσμα σε όλους του Συλλόγους Εκτάκτων, τους Συλλόγους του Μόνιμου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, τους Συλλόγους ΕΤΠ και Διοικητικών υπαλλήλων, αλλά πάνω από όλα στις Επιτροπές Αγώνα των φοιτητών και τους Συλλόγους των Φοιτητών να βρεθούν μπροστά στους αγώνες για την υπεράσπιση της αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, στους αγώνες για να λειτουργήσουν τα ΤΕΙ με όρους πραγματικά Ανώτατης Εκπαίδευσης.

ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΑ ΤΕΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Δηλώνουμε ότι θα βρεθούμε στο πλάι του λαϊκού κινήματος για να ανατρέψουμε ότι έχει κάνει τη ζωή μας ανυπόφορη. Με αισιοδοξία ξεπερνάμε τους φόβους μας και διεκδικούμε τα δικαιώματα μας που προκύπτουν από το επίπεδο ανάπτυξης της ανθρώπινης κοινωνίας.

10/7/13

Ανακοίνωση του Συλλόγου Έκτακτων Εκπαιδευτικών του Α-ΤΕΙΘ

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις μεθοδεύσεις της πλειοψηφούσας παράταξης ΕΝΩΤΙΚΗ (ΔΑΚΕ) μετά τις εκλογές του ΕΣΕΠ του Α-ΤΕΙΘ.

Ενώ το τελευταίο διάστημα χτίζεται βήμα το βήμα η κατάργηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης μέσω του σχεδίου ΑΘΗΝΑ και της εφαρμογής του νόμου 4009/11 και σε κάθε περίπτωση της σταθερής υποβάθμισης του επιπέδου σπουδών, η συγκεκριμένη παράταξη ασχολείται με το αν θα έχει αυτοδυναμία στο Σύλλογο.

Πιο συγκεκριμένα:
Η παράταξη ΕΝΩΤΙΚΗ προσέφυγε στα δικαστήρια, για να ακυρώσει τη μία έδρα που κέρδισε η ΔΗΠΑΚ, στις εκλογές της 20ης Ιουλίου. Θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτο για τυπικούς, αλλά κυρίως για ουσιαστικούς λόγους:

  1. Διότι η έδρα κερδήθηκε από τη ΔΗΠΑΚ με εφαρμογή του καταστατικού του Συλλόγου.
  2. Διότι η συγκεκριμένη παράταξη προσπαθεί να επιβάλλει απόλυτη πλειοψηφία της στις έδρες  του ΔΣ του Συλλόγου, όταν η ίδια δεν έχει απόλυτη πλειοψηφία στις ψήφους.
  3. Διότι η ΔΗΠΑΚ δεν θα μπορέσει να εκπροσωπηθεί, μιας και έχει κερδίσει μία μόνο έδρα, πλήττοντας την πολυφωνία που το ίδιο το καταστατικό του Συλλόγου προσπαθεί να προστατεύσει.
  4. Διότι η παράταξη ΕΝΩΤΙΚΗ που, τόσο κόπτεται για την κατανομή των εδρών, είναι εκείνη η παράταξη (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων) που απαξιώνει εδώ και χρόνια τη λειτουργία του συλλόγου, λάμποντας δια της απουσίας της από τις συνελεύσεις του και από όποια αγωνιστική δράση.
  5. Διότι, αν πάρει την απόλυτη πλειοψηφία, θα καταργήσει το Σύλλογο όχι μόνο στην πράξη, αλλά και με την δικαιοδοσία που θα της δώσει η κατανομή των εδρών. Ο πλήρης εκφυλισμός όποιων συνδικαλιστικών διαδικασιών, άλλωστε, είναι βασικός στρατηγικός στόχος της πολιτικής παράταξης που υποστηρίζει την ΕΝΩΤΙΚΗ.

Σήμερα, ίσως και χθες, είναι αναγκαίο να απαντηθούν τα ερωτήματα: Πώς θα λειτουργήσουν τα Ιδρύματα με τις πιστώσεις για 170 Έκτακτους για όλη την Ελλάδα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ; Σε τί συνθήκες θα φοιτήσουν οι φοιτητές με τα οικονομικά των γονιών τους να έχουν πιάσει «πάτο», χωρίς σίτιση και στέγαση, με την πληρωμή των συγγραμμάτων; Σε ποιά Τμήματα θα φοιτήσουν οι φοιτητές και τί πτυχίο τους αναλογεί;

Μόνο ειλικρινείς απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μπορούν να δώσουν το έναυσμα για συνδικαλισμό σε αγωνιστική κατεύθυνση, που να υπηρετεί τα συμφέροντα εργαζόμενων και σπουδαστών και όχι οι εκ του πονηρού στρογγυλεύσεις ή οι πλαστές αυτοδυναμίες.


Η δικιά μας λύση βρίσκεται στην αγωνιστική κατεύθυνση
που πρέπει να έχουν οι Σύλλογοι.