13/7/12

Συνάντηση Συλλόγων ΑΤΕΙΘ


Θεσσαλονίκη 11/7/2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τη Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012, μετά από ανοιχτή πρόσκληση του ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΣΕΠ) του ΑΤΕΙΘ, πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση εκλεγμένων μελών των Δ.Σ και εκπροσώπων του Ενιαίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, του Συλλόγου Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, του Συλλόγου Ειδικού Τεχνικού Προσυπικού & Τεχνικών Εργαστηρίων, του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων, καθώς και εκπροσώπου των Επιτροπών Αγώνα Σπουδαστών του ΑΤΕΙΘ

Στη συνάντηση αυτή εκφράστηκε η αγωνία όλων των παρευρισκομένων για τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, υπό το πρίσμα των τελευταίων συνολικότερων εξελίξεων στην οικονομία και στην παιδεία. Θεωρώντας ότι τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι κοινά για όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΑΤΕΙΘ, στόχος όλων μας είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις και να αναληφθούν κοινές πρωτοβουλίες για την διεκδίκηση της επίλυσης των προβλημάτων (κλαδικών και συνολικών).

Χωρίς να υποβαθμίζουμε την αξία κανενός προβλήματος και ιδίως αυτών που σχετίζονται με την εφαρμογή του Ν.4009/2011, καταλήξαμε ότι τα παρακάτω τρία σημαντικά ζητήματα θα πρέπει να αποτελέσουν τους άμεσους άξονες αγωνιστικής διεκδίκησης όλων των Συλλόγων, με την εξειδίκευση που ο κάθε Σύλλογος θα αποφασίσει:
1.        Θεσμικά: Είμαστε αντίθετοι στην κατάργηση των τμημάτων σαν βασικών ακαδημαϊκών και διοικητικών μονάδων. Η κατάργηση τους θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα των Προγραμμάτων Σπουδών και της παρεχόμενης εκπαίδευσης, οδηγεί στην υποβάθμιση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των φοιτητών, θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού του Εκπαιδευτικού, Τεχνικού και  Διοικητικού προσωπικού και στην προώθηση ελαστικών σχέσεων εργασίας.
2.        Οικονομικά: Η δραματική μείωση της χρηματοδότησης προς τα Ιδρύματα οδηγεί σε αδιέξοδο κάθε προσπάθεια για ποιοτική εκπαίδευση και έρευνα. Οι μειώσεις των μισθών, η περεταίρω μείωση των κονδυλίων για πρόσληψη Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού και για βασικές δαπάνες λειτουργίας, το πάγωμα των διορισμών των εκλεγμένων συναδέλφων και της προκήρυξης νέων θέσεων για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αποτελούν συνιστώσες του ίδιου προβλήματος.
3.        Φοιτητική Μέριμνα: Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών φοιτητικής μέριμνας (σίτιση και στέγαση) για την όσο το δυνατό απρόσκοπτη συνέχιση των σπουδών από τους φοιτητές, λήψη μέτρων ώστε κανένας φοιτητής να μην σταματήσει τις σπουδές του για οικονομικούς λόγους.

Στα πλαίσια των πρωτοβουλιών που θα πάρουμε, στο άμεσο μέλλον, είναι η δημοσιοποίηση των θέσεων των Συλλόγων για τα ζητήματα που τους αφορούν, νέα συνάντηση στα τέλη Αυγούστου, ανοιχτό κάλεσμα προς όλους τους φοιτητές και τους γονείς τους για επαγρύπνηση ενόψει του νέου ακαδημαϊκού έτους και διοργάνωση κοινής εκδήλωσης- ενημέρωσης κατά την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου.

Τα μέλη των Συλλόγων του ΑΤΕΙΘ

19/6/12

Ενημέρωση για την πορεία εξόφλησης των δεδουλευμένων μας:


Εκταμίευση επιχορήγησης: Κατόπιν επικοινωνίας με του Υπουργείο Παιδείας, πληροφορηθήκαμε ότι η τρίτη δόση της επιχορήγησης για το 2012 έχει απελευθερωθεί. Η εκταμίευση της δόσης στο λογαριασμό κάθε ιδρύματος καθυστερεί για αντικειμενικούς λόγους, όπως έλεγχο από υπηρεσίες της εφορίας κ.ά. Συνεπώς, φαίνεται πως είναι ζήτημα χρόνου να φτάσει η επιχορήγηση στο ΤΕΙ.

Τυπικές διαδικασίες από μεριά του ΤΕΙ: Τα εντάλματα πληρωμής του Μαρτίου είναι έτοιμα προς προώθηση στην επίτροπο, ενώ του Απριλίου είναι κοντά  στην ολοκλήρωση. Παρόλα αυτά δεν έχουν σταλεί για έλεγχο, μιας και αποτελεί τακτική της Διοίκησης του ΤΕΙ να αποστέλλονται στο ελεγκτικό ΜΟΝΟ εφόσον υπάρχουν οι πόροι στο λογαριασμό του ΤΕΙ.

Κινήσεις του Συλλόγου: Ο Σύλλογος έχει ζητήσει, για την επίσπευση της πληρωμής των συναδέρφων, να σταλούν και οι δύο μήνες (Μάρτιος, Απρίλιος) στο ελεγκτικό, μιας και φαίνεται ότι η εκταμίευση της τρίτης δόσης της επιχορήγησης είναι ζήτημα ημερών. Πιστεύουμε ότι παρόμοια και ενδεχομένως καλύτερη ενημέρωση έχει και η Διοίκηση του ΤΕΙ.

Για το λόγο αυτό την ερχόμενη Πέμπτη, 21 Ιουνίου, ο Σύλλογος θα συναντηθεί με τη Διοίκηση όχι μόνο για να ενημερωθεί για την εξέλιξη μέρους της αποπληρωμής των δεδουλευμένων μας, αλλά και για να προσπαθήσει να επισπεύσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Κινήσεις του Συλλόγου που όμως καθίστανται ολοένα και πιο δύσκολες, όσο οι συνάδερφοι δεν συμμετέχουν στις συνελεύσεις.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ευελιξία που επιδείξαμε, με τη διακοπή της επίσχεσης εργασίας, δε φαίνεται να ακολουθείται με ανάλογη ευελιξία στην επίσπευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών από μεριάς της Διοίκησης του ΤΕΙ (π.χ. άρνηση προώθησης των ενταλμάτων πληρωμής, παρότι η επιχορήγηση έχει απελευθερωθεί από του Υπουργείο).

Η ευρύτερη εικόνα που θα πρέπει να έχουμε κατά νου:

Το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος έρχεται φορτωμένο με τα γνωστά προβλήματα που κληρονομεί από το τρέχον, καθώς και με καινούρια. Είναι γνωστό ότι με τον τρόπο διενέργειας των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων θα εισαχθούν περισσότεροι φοιτητές. Αυτό από μόνο του θα πρέπει να κάνει περισσότερο από προφανές ότι το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος θα βάλει μια ακόμα νότα παραλογισμού στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία του ιδρύματος.

Η επιμελής εργασία που ως έκτακτοι έχουμε επιδείξει ως τώρα κρατά του Α-ΤΕΙΘ σε ένα επίπεδο λειτουργικότητας, ελάχιστα πάνω από το απολύτως στοιχειώδες. Φοβόμαστε ότι αυτή ακριβώς η επιμελής εργασία ΔΕ θα αρκεί στις συνθήκες του ερχόμενου ακαδημαϊκού έτους.

Η εκπαιδευτική μας εργασία δε θα πρέπει να αρχίζει και να τελειώνει με την παρουσία μας στην τάξη ή στο εργαστήριο. Η διδασκαλία σε υπερφορτωμένες, μέχρι κωμωδίας, τάξεις εργαστηρίων δεν έρχεται να επιβεβαιώσει τις «ζογκλερικές» μας ικανότητες αλλά μάλλον την ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ μας.

Η συμμετοχή στις συνελεύσεις του Συλλόγου καλούμε να μη γίνονται μόνο για την αποπληρωμή των δεδουλευμένων μας. Εξίσου σημαντική είναι η ενεργή συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων συναδέρφων στους προβληματισμούς και στην άσκηση πίεσης για τη βελτίωση της λειτουργίας του ιδρύματος του οποίου αποτελούμε σημαντικό μέρος, κρατώντας πάντα υπόψη το συνολικό δυσχερές οικονομικό πλαίσιο εντός του οποίου κινούμαστε. Ο ρεαλισμός όμως δε θα πρέπει να μπερδεύεται με την άνευ όρων υποχώρηση από το αυτονόητο.

Αυτή η συμμετοχή μας ας είναι το πρώτο, αλλά σημαντικό, βήμα έτσι ώστε προτάσεις του τύπου «ο Σύλλογος έκανε τούτο» να μη γράφονται σε τρίτο, μα σε πρώτο πρόσωπο.

Είναι μέρος της πορείας μετατροπής της εργασίας μας σε λειτούργημα. Κάτι που οι αντικειμενικές μα και οι υποκειμενικές συνθήκες το κάνουν να φαντάζει μακρινό, κατ’ ουσία χιμαιρικό.

12/6/12

Κάλεσμα σε συνάντηση του Συλλόγου

Με βάση την απόφαση 63955/ΙΒ/08-6-2012 του Υπουργείου Παιδείας εγκρίθηκε η 3η δόση επιχορήγησης των ΤΕΙ για το Έκτακτο Εκπαιδευτικό Προσωπικό.
Αυτό σημαίνει ότι η Διοίκηση του ΤΕΙ πρέπει να είναι σε θέση να μας δώσει συγκεκριμένες ημερομηνίες για την καταβολή των δεδουλευμένων και από το Μάρτιο του 2012.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η καταβολή των δόσεων δεν σχετίζεται με την πραγματοποίηση των εκλογών για τα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ αφού δόθηκαν με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα ιδρύματα. Το αντίθετο μάλιστα, οι κινητοποιήσεις που αναπτύχθηκαν οδήγησαν σε πιο σταθερή καταβολή τους. Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι και οι διαδοχικές εκλογικές μάχες δεν συνέβαλαν αρνητικά σε αυτή τη διαδικασία.

Εμείς πρέπει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα να απαντάμε σε κάθε ζήτημα που προκύπτει και να εντάσσουμε στις διεκδικήσεις μας και ζητήματα που αφορούν γενικότερα την Ανώτατη Εκπαίδευση. Σε αυτά τα πλαίσια δεν πρέπει να είναι έξω από τους προβληματισμούς μας η μείωση του φορολογικού ορίου για τη σύττιση των φοιτητών που πραγματοποιήθηκε αυτή τη περίοδο κ.α.

Καλούμε σε συνάντηση του Συλλόγου 
την Πέμπτη 14/6 στις 11:30 π.μ. στη ΣΔΟ 
για να εξετάσουμε τις εξελίξεις.

8/6/12


Η πληροφόρηση που είχαμε από τη διοίκηση του ΤΕΙ, για την πορεία εξόφλησης των δεδουλευμένων μας, που ως γνωστό έχει κολλήσει στο Δεκέμβρη του 2011,
είναι η εξής:

Η επίτροπος έχει ολοκληρώσει τον έλεγχο των ενταλμάτων πληρωμής Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2012. Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι το ελεγκτικό τα έχει προωθήσει εγκεκριμένα στη μισθοδοσία του ΤΕΙ, καθώς και ότι το ΤΕΙ έχει τα απαιτούμενα κονδύλια για να καλύψει τους δύο αυτούς μήνες. Συνεπώς, όπως μας πληροφόρησαν σήμερα το μεσημέρι από τη μισθοδοσία, τη Δευτέρα το πρωί θα αποσταλούν οι εντολές πληρωμής στην τράπεζα.

Φαίνεται ότι η πληρωμή Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου έχει δρομολογηθεί και μάλιστα ότι θα γίνει τη Δευτέρα. Παραμένει σε εκκρεμότητα όμως η οφειλή των υπόλοιπων μηνών, οπότε ως εργαζόμενοι δε βρίσκουμε να υπάρχει κανένας λόγος εφησυχασμού ή πανηγυρισμών είτε από εμάς είτε από τη διοίκηση του ΤΕΙ.


Εξελίξεις στη μορφή κινητοποιήσεων που αποφασίστηκαν στη συνέλευση των μελών του Συλλόγου του Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού σήμερα, 8 Ιουνίου 2012:

Καταρχήν, αναμένουμε μέχρι τη Δευτέρα το πρωί για την επιβεβαίωση αυτών που μας είπαν σήμερα.

Σε περίπτωση που οι διαδικασίες προχωρήσουν, προχωράμε και εμείς στην εκτέλεση των διδακτικών μας καθηκόντων (διδασκαλία, αναπληρώσεις, εξετάσεις). Παράλληλα, προσπαθούμε να λάβουμε θετική ενημέρωση για την πορεία εξόφλησης των δεδουλευμένων (από Μάρτιο και μετά). Σε περίπτωση που δεν έχουμε κάποια συγκεκριμένη ενημέρωση, θα περάσουμε σε νέο κύκλο κινητοποιήσεων σε χρόνο και με τρόπο που θα αποφασιστεί με νέα συνέλευση την ερχόμενη εβδομάδα.

Σε περίπτωση που δεν πληρωθούμε ούτε καν αυτά που μας δηλώνουν ότι είναι έτοιμα και εγκεκριμένα (Ιανουάριος, Φεβρουάριος), προχωρούμε στη συνέχιση εφαρμογής της επίσχεσης εργασίας χωρίς διακοπή ΚΑΙ την ερχόμενη εβδομάδα.

Για άλλη μια φορά αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι εμείς είμαστε αυτοί που αγωνιζόμαστε να επιλύσουμε το τεράστιο πρόβλημα λειτουργίας του ιδρύματος. Εμείς είμαστε αυτοί που, έχοντας διδάξει πέντε ολόκληρους μήνες απλήρωτοι, συνεχίζουμε να δείχνουμε τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία. Απόδειξη η παραπάνω απόφαση της συνέλευσής μας, παρότι γνωρίζουμε ότι ΔΕΝ πρόκειται να μας καταβληθούν όλα τα δεδουλευμένα μας.

Καλούμε τους συναδέρφους που δεν πήραν μέρος στην επίσχεση εργασίας να έρθουν στη συνέλευση του συλλόγου, να σταθούν την επόμενη φορά δίπλα μας στις όποιες κινητοποιήσεις συναποφασίσουμε. Ας μη συμπράξουμε στην ολοένα και βαθύτερη υποβάθμιση του εργασιακού μας χώρου. 
Ας μην αφήσουμε κανένα να εκλάβει τη διαλλακτικότητά μας ως αδυναμία.

Έχουμε να κερδίσουμε πολλά, έχουμε να τα χάσουμε όλα.

6/6/12

ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Με την ολοκλήρωση της πρώτης εβδομάδας των κινητοποιήσεων του Συλλόγου 
προχωράμε σε νέα συνέλευση του Συλλόγου 
την Παρασκευή 7/6/2012 στις 11:00 στο ισ. του Τμ. Λογιστικής
ώστε να συζητήσουμε για τις εξελίξεις όπως αυτές διαμορφώνονται.
Στόχος μας παραμένει η δημιουργία συνθηκών που θα εξασφαλίσουν την σταθερή αποπληρωμή των δεδουλευμένων μας.
Η συμμετοχή όλων είναι ουσιαστική για την καλύτερη δυνατή πορεία.

29/5/12

Επίσχεση Εργασίας απο 31 Μαϊου 2012

Τα μέλη του Συλλόγου του Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού για άλλη μία φορά είναι υποχρεωμένα να καταφύγουν στην αγωνιστική διεκδίκηση των δεδουλευμένων τους.
Η απόφαση για την έναρξη
Επίσχεσης Εργασίας από 31 Μαϊου 2012
βασίζεται στην αγωνία των συναδέλφων όχι μόνο για την αποπληρωμή των δεδουλευμένων τους, αλλά και για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που ξεκίνησε από το περασμένο ακαδημαϊκό έτος:

Με τη σημαντική μείωση των ωρών του Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού που φτάνει συνολικά στο 70 %,

Με τη συνεχιζόμενη μείωση του μόνιμου Εκπαιδευτικού Προσωπικού και τη μη αναπλήρωσή του με νέες προκηρύξεις,

Με τη συνεχιζόμενη μείωση των κονδυλίων για αναλώσιμα υλικά και άλλες υποδομές,

Με την αύξηση του κόστους των σπουδών για τις οικογένειες των Φοιτητών.

Όλα αυτά θεωρούμε πως θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο την καταβολή των δεδουλευμένων μας, αλλά και συνολικά το μέλλον μας στο ΤΕΙ, αλλά και των μέλλον των ΤΕΙ.
Τα περί ακυβερνησίας είναι τουλάχιστον αστείες δικαιολογίες, αφού όπως όλοι βλέπουμε και ζούμε και κυβέρνηση υπάρχει και νέα χειρότερα προσπαθούν να πάρουν.

Εξάλλου δεν υπάρχει κυβέρνηση για να πληρώσει τα δεδουλευμένα μας, αλλά υπάρχει κυβέρνηση για να πραγματοποιήσει τις εκλογές (παρωδία) για την εκλογή των εσωτερικών συμβούλων του ΤΕΙ;

Δεν υπάρχει κυβέρνηση για να πληρώσει τα δεδουλευμένα μας, αλλά υπάρχει κυβέρνηση για να πραγματοποιήσει την αξιολόγηση των Τμημάτων του ΤΕΙ;

Είναι λοιπόν αναφαίρετο δικαίωμά μας να διεκδικήσουμε τα δεδουλευμένα μας,
και υποχρέωση του συνόλου της κοινότητας του ΤΕΙ να στηρίξει τον αγώνα αυτό.