18/9/12



Στα πλαίσια των κινητοποιήσεών μας, καθώς και του συντονισμού με αυτές άλλων συλλόγων των ΤΕΙ και Πανεπιστημίων της πόλης μας:

Καλούμε σε στάση εργασίας την
Πέμπτη 20/9 και 10:00 – 14:00
και συμμετοχή στην συγκέντρωση μπροστά στο κτίριο της Πρυτανείας του ΑΠΘ 11:00 π.μ.

\

Συμμετέχουμε στη γενική απεργία την
Τετάρτη 26/9
και στη συγκέντρωση στις
10:00 στο άγαλμα του Βενιζέλου

Συνάδελφοι:
Πολλοί έκτακτοι καθηγητές που έχουν χάσει τη δουλειά τους και αναμένουν τα δεδουλευμένα, βιώνουν τη βίαιη επιδείνωση των συνθηκών ζωής τους και της οικογένειάς τους. Κάποιοι από αυτούς αντιμετωπίζουν την απόλυτη φτώχεια, αδυναμία να καλύψουν ακόμα και στις πιο στοιχειώδεις ανάγκες τους.

Καλούμε:
Σε αγωνιστική διεκδίκηση μέτρων που μπορούν να ανακουφίσουν έστω και προσωρινά, τη ζωή συναδέλφων στο πλαίσιο:
(α) Αποτροπής διακοπής του ρεύματος ή εξώσεων,
μέσω συνεννόησης με τις Λαϊκές Επιτροπές της περιοχής τους,
(β) Ομαδικής παράστασης σε ΙΚΑ και ΟΑΕΔ για επίδοση επιδομάτων

Η αλληλεγγύη προς τους άνεργους συναδέρφους δεν είναι μια πράξη φιλανθρωπίας. Είναι ένας ακόμα αγώνας για την κατάκτηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας,
για την εμπέδωση από εμάς αλλά και τους κρατούντες ότι
είμαστε δυνατότεροι, όταν είμαστε ενωμένοι.

14/9/12

Σύλλογος Εκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΑΤΕΙΘ

Το ακαδημαϊκό έτος που ξεκινά σε λίγες ημέρες κουβαλά όλα τα γνωστά προβλήματα ακόμα πιο οξυμένα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κληθούμε ξανά εμείς, οι έκτακτοι καθηγητές, να επιδείξουμε την κακώς εννοούμενη «υπομονή» ή «ευπείθεια».

Να γίνουμε, με άλλα λόγια, για ακόμα μια χρονιά οι αποσβεστήρες της ανεπάρκειας της πολιτείας να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς σπουδές για τους φοιτητές και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για εμάς.

Για να αγωνιστούμε να μη ζήσουμε «μία από τα ίδια» και αυτή τη χρονιά:

Καλούμε σε γενική συνέλευση του Συλλόγου μας την
Τρίτη 18/9
στις 11:00 μ.μ. στο κτίριο της Λογιστικής,
μέρα που θα έχουν αντίστοιχη συνέλευση και οι μόνιμοι συνάδελφοι καθηγητές.

Ενημερώνουμε ότι ο Σύλλογός μας καλύπτει όσους συναδέρφους έκτακτους καθηγητές δεν επιθυμούν να κάνουν τις εξετάσεις των μαθημάτων στα οποία είναι εισηγητές, συντασσόμενοι με τις κινητοποιήσεις των μόνιμων συναδέλφων καθηγητών.

Τα προβλήματα σήμερα υπερβαίνουν αλλά και εμπεριέχουν τα δίκαια αιτήματά μας για τα αυτονόητα:

·        Πλήρη κάλυψη των διδακτικών ωρών των προγραμμάτων σπουδών όλων των τμημάτων, χωρίς συγχωνεύσεις ή άλλες αλχημείες που γίνονται στο βωμό της μείωσης του κόστους λειτουργίας του ΤΕΙ και οδηγούν στον ευτελισμό των προσφερόμενων σπουδών.
·        Έγκαιρες υπογραφές των συμβάσεων εργασίας μας.
·        Έγκαιρη εξόφληση των δεδουλευμένων μας.

Σε μια χρονιά που όλα τα παραπάνω δείχνουν ακόμα πιο δύσκολα πραγματοποιήσιμα, εξαιτίας:

·        Της ολοένα επιδεινούμενης οικονομικής κρίσης.
·        Του ρεκόρ καθυστέρησης στην πληρωμή των περσινών δεδουλευμένων μας, που φαίνεται πως θα μεγαλώσει κι άλλο (βλέπε ένταξή μας στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών).
·        Στη συγχώνευση των κονδυλίων για εστίαση και αμοιβές εκτάκτων καθηγητών με το σύνολο του προϋπολογισμού.

11/9/12

Η σημερινή κινητοποίηση των Συλλόγων από τα Πανεπιστήμια και το ΑΤΕΙΘ ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, αφού συμμετείχαν εργαζόμενοι από όλους τους χώρους και με καλή συμμετοχή. Το γεγονός αυτό μπορεί να αποτελέσει σημείο έναρξης ενός νέου κύκλου κοινών παρεμβάσεων με στόχο την προστασία του αποκλειστηκά Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, της προστασίας των εργασιακών δικαιωμάτων μας και τη μέριμνα των φοιτητών, αλλά και τη δημιουργία συνθηκών για την ύπαρξη της ίδιας της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Το ίδιο ενδιαφέρον είχε και η συνέλευση του ΕΣΕΠ του ΑΤΕΙΘ όπου μεταξύ άλλων αποφασίστηκαν μία σειρά από κινητοποιήσεις και δράσεις.

Ο Σύλλογος μας και τα μέλη του έχοντας ζήσει τις εξελίξεις αυτές εδώ και δύο χρόνια με μειώσεις ωρών και μειώσεις μισθών, θα συμβάλλει με κάθε τρόπο στην επιτυχία κάθε κινητοποίησης που βρίσκεται στην παραπάνω κατεύθυνση. Σε κάθε περίπτωση δεν θα βρεθεί απέναντι σε κανέναν κλάδο που κινητοποιείται για γενικότερα ή κλαδικά αιτήματα.


  • Θα συνεχίσουμε να συμμετέχουμε σε κοινές δράσεις των Συλλόγων του ΑΤΕΙΘ, αλλά και στο συντονισμό με τους Συλλόγους των δύο Πανεπιστημίων της πόλης μας,

  • Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια συντονισμού με τους αντίστοιχους Συλλόγους των εκτάκτων σε όλη την Ελλάδα,

  • Θα συμβάλουμε και με δικό μας κάλεσμα στην πραγματοποίηση γενικής απεργίας με την ανακοίνωση των νέων μέτρων από την κυβέρνηση.

10/9/12



Οι εξελίξεις επιβάλουν όχι μόνο τη συμμετοχή μας στην κοινή συγκέντρωση
των Συλλόγων του ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ και ΑΤΕΙΘ
την Τρίτη 11/9 στις 11:00 π.μ. μπροστά στο κτίριο της Πρυτανείας του ΑΠΘ,
αλλά και την πραγματοποίηση έκτακτης γενικής συνέλευσης στον ίδιο χώρο στις 12:30 μ.μ.
Θα ακολουθήσει ανακοίνωση για τις παραπέρα δράσεις μας (να μην ξεχνάμε ότι οι μειώσεις μισθών αφορούν και σε εμάς, εφόσον βέβαια υπάρξουν κονδύλια).
Επίσης, πρέπει να ετοιμαστούμε για την εκδήλωση που έχουμε αποφασίσει για την περίοδο μετά την εξεταστική. Παρακαλούνται όσοι συνάδελφοι θέλουν να κάνουν κάποια εισήγηση (περίπου πέντε λεπτών) για θέματα που αφορούν την Ανώτατη Εκπαίδευση, τα ΤΕΙ γενικά, αλλά και ειδικά ζητήματα να επικοινωνήσουν με το mail του Συλλόγου.

7/9/12

Ενημέρωση - Κάλεσμα σε κινητοποιήσεις

Ενημέρωση – κάλεσμα σε κινητοποιήσεις:


Η κατάσταση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει περάσει σε κατάσταση πέραν του οριακού.

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε επισήμως ότι αυτή τη στιγμή δε διαθέτει κονδύλια για τους διδάσκοντες 407 και τους εκτάκτους στα ΤΕΙ. Με άλλα λόγια, ανακοινώνει ότι αδυνατεί να διατηρήσει τη λειτουργία των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας.

Οι σχολές και τα τμήματα που μπορούν να στηριχθούν αποκλειστικά στη διδασκαλία των μονίμων μελών ΔΕΠ δεν αποτελούν παρά την εξαίρεση.

Επίσης, γνωστή είναι και η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε περικοπές του ήδη κουτσουρεμένου ειδικού μισθολογίου των διδασκόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κάτι που προφανώς επηρεάζει και το μισθό των εκτάκτων διδασκόντων.

Όλα αυτά τα χτυπήματα να σκεφτούμε ότι γίνονται στο ήδη βαρύτατα τραυματισμένο σώμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Να σκεφτούμε ότι το πρόβλημα ξεπερνά το στενό συντεχνιακό επίπεδο, ξεπερνά αλλά και περιέχει τα δίκαια αιτήματα των εκτάκτων διδασκόντων στα ΤΕΙ.
Η υποχρέωση που έχουμε απέναντι στους εαυτούς μας, τους συναδέρφους μας και τους φοιτητές μας είναι να παρεμποδίσουμε τη βάρβαρη επιδρομή στις ζωές όλων μας.

Καλούμε όλους τους συναδέρφους, συναδέρφισσες
σε δυναμική συμμετοχή στις εξής κινητοποιήσεις:

Σάββατο, 8 Σεπτεμβρίου, 18:00 - Πλατεία Αριστοτέλους
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία
που διοργανώνεται από το ΠΑΜΕ

και

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου, 11:00 - Κτίριο Διοίκησης ΑΠΘ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνεται κοινά
από τους εργαζόμενους του ΑΠΘ και Α-ΤΕΙΘ

Ενωμένοι μπορούμε περισσότερα!


13/7/12

Συνάντηση Συλλόγων ΑΤΕΙΘ


Θεσσαλονίκη 11/7/2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τη Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012, μετά από ανοιχτή πρόσκληση του ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΣΕΠ) του ΑΤΕΙΘ, πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση εκλεγμένων μελών των Δ.Σ και εκπροσώπων του Ενιαίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, του Συλλόγου Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, του Συλλόγου Ειδικού Τεχνικού Προσυπικού & Τεχνικών Εργαστηρίων, του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων, καθώς και εκπροσώπου των Επιτροπών Αγώνα Σπουδαστών του ΑΤΕΙΘ

Στη συνάντηση αυτή εκφράστηκε η αγωνία όλων των παρευρισκομένων για τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, υπό το πρίσμα των τελευταίων συνολικότερων εξελίξεων στην οικονομία και στην παιδεία. Θεωρώντας ότι τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι κοινά για όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΑΤΕΙΘ, στόχος όλων μας είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις και να αναληφθούν κοινές πρωτοβουλίες για την διεκδίκηση της επίλυσης των προβλημάτων (κλαδικών και συνολικών).

Χωρίς να υποβαθμίζουμε την αξία κανενός προβλήματος και ιδίως αυτών που σχετίζονται με την εφαρμογή του Ν.4009/2011, καταλήξαμε ότι τα παρακάτω τρία σημαντικά ζητήματα θα πρέπει να αποτελέσουν τους άμεσους άξονες αγωνιστικής διεκδίκησης όλων των Συλλόγων, με την εξειδίκευση που ο κάθε Σύλλογος θα αποφασίσει:
1.        Θεσμικά: Είμαστε αντίθετοι στην κατάργηση των τμημάτων σαν βασικών ακαδημαϊκών και διοικητικών μονάδων. Η κατάργηση τους θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα των Προγραμμάτων Σπουδών και της παρεχόμενης εκπαίδευσης, οδηγεί στην υποβάθμιση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των φοιτητών, θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού του Εκπαιδευτικού, Τεχνικού και  Διοικητικού προσωπικού και στην προώθηση ελαστικών σχέσεων εργασίας.
2.        Οικονομικά: Η δραματική μείωση της χρηματοδότησης προς τα Ιδρύματα οδηγεί σε αδιέξοδο κάθε προσπάθεια για ποιοτική εκπαίδευση και έρευνα. Οι μειώσεις των μισθών, η περεταίρω μείωση των κονδυλίων για πρόσληψη Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού και για βασικές δαπάνες λειτουργίας, το πάγωμα των διορισμών των εκλεγμένων συναδέλφων και της προκήρυξης νέων θέσεων για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αποτελούν συνιστώσες του ίδιου προβλήματος.
3.        Φοιτητική Μέριμνα: Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών φοιτητικής μέριμνας (σίτιση και στέγαση) για την όσο το δυνατό απρόσκοπτη συνέχιση των σπουδών από τους φοιτητές, λήψη μέτρων ώστε κανένας φοιτητής να μην σταματήσει τις σπουδές του για οικονομικούς λόγους.

Στα πλαίσια των πρωτοβουλιών που θα πάρουμε, στο άμεσο μέλλον, είναι η δημοσιοποίηση των θέσεων των Συλλόγων για τα ζητήματα που τους αφορούν, νέα συνάντηση στα τέλη Αυγούστου, ανοιχτό κάλεσμα προς όλους τους φοιτητές και τους γονείς τους για επαγρύπνηση ενόψει του νέου ακαδημαϊκού έτους και διοργάνωση κοινής εκδήλωσης- ενημέρωσης κατά την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου.

Τα μέλη των Συλλόγων του ΑΤΕΙΘ

19/6/12

Ενημέρωση για την πορεία εξόφλησης των δεδουλευμένων μας:


Εκταμίευση επιχορήγησης: Κατόπιν επικοινωνίας με του Υπουργείο Παιδείας, πληροφορηθήκαμε ότι η τρίτη δόση της επιχορήγησης για το 2012 έχει απελευθερωθεί. Η εκταμίευση της δόσης στο λογαριασμό κάθε ιδρύματος καθυστερεί για αντικειμενικούς λόγους, όπως έλεγχο από υπηρεσίες της εφορίας κ.ά. Συνεπώς, φαίνεται πως είναι ζήτημα χρόνου να φτάσει η επιχορήγηση στο ΤΕΙ.

Τυπικές διαδικασίες από μεριά του ΤΕΙ: Τα εντάλματα πληρωμής του Μαρτίου είναι έτοιμα προς προώθηση στην επίτροπο, ενώ του Απριλίου είναι κοντά  στην ολοκλήρωση. Παρόλα αυτά δεν έχουν σταλεί για έλεγχο, μιας και αποτελεί τακτική της Διοίκησης του ΤΕΙ να αποστέλλονται στο ελεγκτικό ΜΟΝΟ εφόσον υπάρχουν οι πόροι στο λογαριασμό του ΤΕΙ.

Κινήσεις του Συλλόγου: Ο Σύλλογος έχει ζητήσει, για την επίσπευση της πληρωμής των συναδέρφων, να σταλούν και οι δύο μήνες (Μάρτιος, Απρίλιος) στο ελεγκτικό, μιας και φαίνεται ότι η εκταμίευση της τρίτης δόσης της επιχορήγησης είναι ζήτημα ημερών. Πιστεύουμε ότι παρόμοια και ενδεχομένως καλύτερη ενημέρωση έχει και η Διοίκηση του ΤΕΙ.

Για το λόγο αυτό την ερχόμενη Πέμπτη, 21 Ιουνίου, ο Σύλλογος θα συναντηθεί με τη Διοίκηση όχι μόνο για να ενημερωθεί για την εξέλιξη μέρους της αποπληρωμής των δεδουλευμένων μας, αλλά και για να προσπαθήσει να επισπεύσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Κινήσεις του Συλλόγου που όμως καθίστανται ολοένα και πιο δύσκολες, όσο οι συνάδερφοι δεν συμμετέχουν στις συνελεύσεις.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ευελιξία που επιδείξαμε, με τη διακοπή της επίσχεσης εργασίας, δε φαίνεται να ακολουθείται με ανάλογη ευελιξία στην επίσπευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών από μεριάς της Διοίκησης του ΤΕΙ (π.χ. άρνηση προώθησης των ενταλμάτων πληρωμής, παρότι η επιχορήγηση έχει απελευθερωθεί από του Υπουργείο).

Η ευρύτερη εικόνα που θα πρέπει να έχουμε κατά νου:

Το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος έρχεται φορτωμένο με τα γνωστά προβλήματα που κληρονομεί από το τρέχον, καθώς και με καινούρια. Είναι γνωστό ότι με τον τρόπο διενέργειας των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων θα εισαχθούν περισσότεροι φοιτητές. Αυτό από μόνο του θα πρέπει να κάνει περισσότερο από προφανές ότι το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος θα βάλει μια ακόμα νότα παραλογισμού στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία του ιδρύματος.

Η επιμελής εργασία που ως έκτακτοι έχουμε επιδείξει ως τώρα κρατά του Α-ΤΕΙΘ σε ένα επίπεδο λειτουργικότητας, ελάχιστα πάνω από το απολύτως στοιχειώδες. Φοβόμαστε ότι αυτή ακριβώς η επιμελής εργασία ΔΕ θα αρκεί στις συνθήκες του ερχόμενου ακαδημαϊκού έτους.

Η εκπαιδευτική μας εργασία δε θα πρέπει να αρχίζει και να τελειώνει με την παρουσία μας στην τάξη ή στο εργαστήριο. Η διδασκαλία σε υπερφορτωμένες, μέχρι κωμωδίας, τάξεις εργαστηρίων δεν έρχεται να επιβεβαιώσει τις «ζογκλερικές» μας ικανότητες αλλά μάλλον την ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ μας.

Η συμμετοχή στις συνελεύσεις του Συλλόγου καλούμε να μη γίνονται μόνο για την αποπληρωμή των δεδουλευμένων μας. Εξίσου σημαντική είναι η ενεργή συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων συναδέρφων στους προβληματισμούς και στην άσκηση πίεσης για τη βελτίωση της λειτουργίας του ιδρύματος του οποίου αποτελούμε σημαντικό μέρος, κρατώντας πάντα υπόψη το συνολικό δυσχερές οικονομικό πλαίσιο εντός του οποίου κινούμαστε. Ο ρεαλισμός όμως δε θα πρέπει να μπερδεύεται με την άνευ όρων υποχώρηση από το αυτονόητο.

Αυτή η συμμετοχή μας ας είναι το πρώτο, αλλά σημαντικό, βήμα έτσι ώστε προτάσεις του τύπου «ο Σύλλογος έκανε τούτο» να μη γράφονται σε τρίτο, μα σε πρώτο πρόσωπο.

Είναι μέρος της πορείας μετατροπής της εργασίας μας σε λειτούργημα. Κάτι που οι αντικειμενικές μα και οι υποκειμενικές συνθήκες το κάνουν να φαντάζει μακρινό, κατ’ ουσία χιμαιρικό.